Content

Facebooktwitterpinterestlinkedininstagram

De laatste jaren is Contentmarketing een echt vak geworden. Contentmarketing is een combinatie van marketing, communicatie en pr. Content is tekst en (bewegend) beeld. Zelf gemaakt of actueel en interessant voor jouw bedrijf om ook gebruik van te maken.

Marketing en communicatie kan niet zonder content. 

Of je nu campagne maakt, een lange termijn communicatie strategie of een enkele post voor facebook. Je hebt content nodig.

Content op maat gemaakt voor jouw marketingmix

Je hebt een (nieuw) merk of product en wilt dit in de markt zetten, nieuw leven in wilt blazen of onder de aandacht houden. En daar blijft het bij. Je hebt eigenlijk geen idee hoe je dit gaat doen, maar wel een doelstelling. That’s where i come in. Ik help je om een marketingcampagne te maken met de juiste content.

Ik geloof in de communicatie strategie van zien, voelen en doen. Dus als je iets voor elkaar wilt krijgen, is beginnen bij het begin belangrijk. En kiezen voor een juiste mix. Een mix van onderwerpen, informatiebehoefte etc.

Beginnen bij het begin

Maak een plan. Dit hoeft geen strategie document van 10 bladzijden te zijn natuurlijk. Het gaat erom dat je goed nadenkt waarom je een kanaal inzet. Verwacht je daar jouw doelgroep te vinden? En wat doen ze daar? En hoe kun jij erop aansluiten? Welke content past hierbij?. Het is een onderzoek. Waarin je de conclusies van deze vragen omzet in een praktische aanpak. Met deze praktische aanpak kun je een contentkalender gaan maken, die leidt tot….content!

Tijd voor content

Een plaatje, een gif, een tekst, een video, een blog, een link naar een interessant bericht, een reactie…noem maar op. Ik kan het voor je (laten) maken en delen, monitoren en evalueren.

Waar maak je content voor?

Je klant natuurlijk! Maar dat is wel heel makkelijk. Er zijn heel veel verschillende kanalen waar je content voor maakt. Met of zonder advertentiecampagne. Hieronder heb ik een selectie gemaakt van de kanalen die ik veel gebruikt heb voor mijn klanten om hun doelgroep te ontmoeten, informeren, inspireren en overtuigen:

Online

  • Website (eigen of van derden)
  • Mailchimp (voor e-mailings)
  • Facebook
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Twitter
  • Instagram
  • Google + (echt? ja, echt)
  • Advertenties

Offline

  • Mailings
  • Kranten
  • Magazines
  • Brochures
  • Flyers
  • Posters
Please check your feed, the data was entered incorrectly.
Facebooktwitterpinterestlinkedin