Foto’s laten maken voor marketingmiddelen

Facebooktwitterpinterestlinkedininstagram

Waardeloos? Ja. Hoe goed je ook bent als tekstschrijver, copywriter..contentmarketeer. Met alleen teksten kom je er niet. Ga er vanuit dat er 2 soorten mensen bestaan: tekstgevoelige en beeldgevoelige mensen. Deze kunnen beiden jouw klant zijn en wil je dus ook beiden kunnen triggeren om jouw product interessant te vinden en zelfs te kopen.

Met een goede productfoto laat je in een oogopslag zien wat het is

En het liefste is het zelfs nog mogelijk om in te kunnen zoomen, zodat je echt even helemaal op detailniveau gevoel kunt krijgen bij wat het is. Bijna alsof je het aan kunt raken. Dichterbij het product, voor ze het kopen, komen je klanten vaak niet. Of je hebt er een winkel naast, die toevallig ook nog in de buurt is. Dus is het van belang dat uw klant bijna het gevoel heeft het product in handen te hebben. Dit kun je alleen door te zorgen voor mooie, schone foto’s. Bekijk dit voorbeeld:

Jurkje zalando - voorbeeld beeld

Met combinatie foto’s doe je aan crosselling

Leuk dat het ene jurkje in het oog springt en bevalt, maar u verkoopt nog veel meer! Een hele outfit voor de avond. Combineer producten om de potentiele koper te verleiden om (meer) te kopen.

Belangrijk: Zo’n beeld triggert mensen om te klikken, even de verschillende producten te bekijken. Zorg dat de producten, die je op het beeld hebt verzameld, ook zichtbaar zijn op de pagina waar je naar linkt (een zogeheten landingpage). Dat de informatie op orde is en…dat er direct gekocht kan worden 😉

Met sfeerfoto’s geef je de mogelijke toepassing aan

Nu denk je, ja…dat weet ik ook wel. Maar gebeurt het echt vaak online? In magazines doen ze er hele fotoshoots voor. Online, wat ook direct het verkooppunt is, dus niet de winkel..wordt er vaak helemaal geen werk van gemaakt. Terwijl je je klant wilt verleiden, inspireren. Hoe draagt iemand dit product, waar gebruikt iemand dit product, hoe zie ik eruit met het product?

Quickstep (vloeren producent) gaat er zelfs zover in, dat je een foto van je eigen woning kunt uploaden. Waar je een overheen legt, die het doet lijken alsof de vloer al in je huis ligt. Geniaal!

Het mooiste wat je kunt hebben? Foto’s van klanten in jouw kleding

Mond op mond reclame online varieert van goede referenties, goede aanbevelingen en van de mooie foto’s en video’s waardoor mensen nieuwsgierig worden en gaan vragen waar het is gekocht. Dat is het mooiste wat je kunt hebben.

Je merk is van waarde. Laat deze waarde door de ogen van de klanten zien aan je potentiële klanten. Daar kun je geen budget tegenover zetten. Simpelweg onbetaalbaar.

Een tip om je klanten te betrekken bij jouw merk

Tuurlijk kun je dit ook stimuleren. Vraag je klanten foto’s te posten op Instagram bijvoorbeeld. Geef een hashtag mee. Reageer en repost (als het past bij wat je wilt uitstralen). Geef ze er iets voor terug. Een event, een speciale koopavond, scoops, special items alleen voor hen te verkrijgen.

 

Facebooktwitterpinterestlinkedin

Reacties zijn gesloten.